Am mai menționat pe blogul Neoglass despre parbrizele cu afișare a realității augmentate. Cei de la Jaguar Land Rover ne dau din nou ocazia să vorbim despre acest concept care într-o zi va fi realitate și va aduce mai multă siguranță pe drumurile publice. Sunt tot mai multe proiecte de acest gen. Cei de la Mercedes Benz sau BMW folosesc de ani de zile pe unele modele sistemul HUD sau Heads Up Display prin care proiectează pe parbriz informații cum ar fi viteza mașinii sau chiar ajută conducătorul să observe unele obstacole apărute pe drum pe timp de noapte.
Cei de la Jaguar Land Rover au realizat un parbriz virtual sau ”Virtual Windscreen” după cum au numit ei acest concept. Grupul dorește să ofere conducătorului o experiență unică prin sistemul HUD – Heads up display, proiectând pe parbriz diferite detalii și informații parcă scoase dintr-un joc cu mașini, gen Gran Turismo sau Need for Speed.
Sistemul poate arăta linii virtuale ideale pentru o cursă de mașini, linii care își schimbă culoarea pentru a indica necesitatea frânării în curbe. De asemenea, sistemul include și un afișaj în timp real cu conuri virtuale care poate ajuta piloți de curse care sunt la început. Dar poate cea mai captivantă caracteristică este cea a proiectării unei mașini fantomă (ghost car) cu care poți să te întreci. Mașina fantomă este generată de rundele anterioare respectiv de timpii înregistrați de alți piloți. Cei de la Jaguar spun că proiectul este doar un concept pentru început, dar lucrează intens cu furnizorii săi pentru a transforma această tehnologie în realitate, estimând că în aproximativ 10 ani va fi integrat în producția mașinilor sale.
Acesta nu este singurul proiect al celor de la Jaguar Land Rover. Grupul a realizat un alt concept HUD pentru mașinile Land Rover în care au folosit realitatea augmentată pentru a proiecta pe parbriz drumul care nu este vizibil din cauza capotei mașinii. Sistemul ”Transparent Bonnet”, în română Capotă Transparentă, folosește camere plasate inteligent (în modelele SUV al celor de la Land Rover) și realitatea virtuală pentru a ajuta șoferul să vadă drumul chiar dacă câmpul de vizibilitate este limitat sau blocat de capota mașinii.